Last day in school

Med ett lite sorgset hjärta så lämnade jag min holländska klass idag eftersom det var sista dagen. Det känns så tråkigt att det är över redan, allt gick så fort och eleverna där var både trevliga och vänliga.
Men som sagt har allting en början och ett slut, tyvärr är det över nu med denna klass och jag får istället börja i en ny klass i Leuven. Förhoppningsvis kommer det vara lika bra där som det har varit innan.
 
 
Jag har i alla fall fått mitt "diplom" på att jag har klarat den första nivån i holländksa och fick dessutom ett rätt bra slutresultat! Vi fick alla ta med oss något så det blev som ett knytkalas. Kakor, spansk omelett, ostkaka, prosciutto med breadsticks, juice och även champagne fanns på bordet. Ja hjälp, jag tror jag fick i mig 4 glas champagne eftersom ingen annan kunde dricka när de måste köra bil. Ni kan tänka er att man blir lite snurrig, speciellt om man inte hann få i sig någon frukost! Jisses...
 
 

Det dumma jag kom på då jag var där var att jag inte hade någon kamera så jag kunde ta kort på kalaset och även en gruppbild på oss. Nåja, jag får göra det bättre nästa gång! Moster fiorna (alltså kakorna) var uppskattade, men kanske av den yngre generationen. Folk här verkar inte vara så förtjusta i sött som vi svenskar är. ;) Ow well..
 
För att kolla på mitt tidigare prov och eventuell annan informaton kan ni klicka här.
 

Kommentarer
M säger:

Men vad duktig du har varit som har gått ut denna klass med bra resultat!
Märker du skillnad nu motför innan du började skolan; att du förstår mer av språket osv? :)

Åh, moster fia är så gott!

Kram

Svar: jo det känns faktiskt väldigt bra! jag är sällan den som är bland de bästa i klassen, så det gör att man blir mer peppad till att hålla en fortsatt bra nivå.språket, jo det förstår jag ganska så mycket bättre just nu. jag börjar närma mig med att förstå nästan allting nu :) vilket är bra, för då känner man sig i alla fall inte lika mycket utanför. jag måste bara träna mig på att försöka prata holländska också. det är bara så svårt just nu ^^

jo, det är det minsann! jag är glad att jag har några kvar så jag kan lite minnen kvar ifrån sverige ^^

KRAM!
Rebecca Nyman

2013-01-17 | 23:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback