Home alone - Part 4, Lazy days & food

Såklart hade vi dom här dagarna vi verkligen inte gjorde någonting, men ändå njöt av det till fullo! Så här är en lista på vad vi kunde göra:
 
Number 1
 
 
 
Number 1: Ah, ett varmt bubbelbad med ett avsnitt av någon serie, det är avkoppling!
 
 
Number 2
 
Number 2: Det ni ser på bilden är inte matpaj som vi svenskar kallar det, utan en quiche. Quice är egentligen det franska ordet för "matpaj" men skillnaden i innehållet är att den innehåller bacon istället för skinka som vi har. 
 
Tyvärr så är den här inte hemmagjord utan köpt som ni ser. Lustigt det där med hur "lata" belgar kan vara när det kommer till vissa delar av matlagning.
 
Number 3
 
Number 3: Jag blir alltid så glad för varenda gång jag får belgiska våfflor. Den uppfyller min söta standard när det kommer till "söta snacks". Det är så få efterrätter som är söta här i Belgien nämligen - så det blir att vänta tills man kommer till Sverige igen!
 
Number 4
 
Number 4: Till vissa har jag sagt att jag skulle vilja prova att gå till en pub för att dricka en belgisk öl, bara för steriotypiskt skull. Efter en klunk av Duvel (belgisk öl) grimaserade jag stort och ställde undan glaset. Vin de första gångerna var inte så "äckligt" utan bara lite konstigt, men öl är verkligen omöjligt att få ner.
 
Tur att det fanns chokladmjölk i närheten som jag spritsa på lite grädde och chokladströssel. Mmm...
 
Number 5
 
 
 
Number 5: Äntligen blev det av med simningen som jag ville! Poolen hade stått orörd hela vintern och jag förstår inte varför jag inte ville simma innan? Nåväl, det var bland det bästa jag gjorde den veckan kan jag gott säga!
 
Number 6
 
 
Number 6: Studentfood indeed.. Nä men, vi hade våra roliga stunder i köket och exprimenterade lite med maten då och då. Den här gången använde vi färdig pizzadeg (inkl. tomatsås såklart) och gjorde varsin pizza.
Pizzorna var egentligen inte så stora, som en vanlig pizza fast tjockare, men herregud vad mycket ost vi satte på. Det blev mer ost med pizza än pizza med ost.
 
Första pizzan (Johns pizza) innehöll: Tomatsås, skinka, mozzarella, parmesanost, gruyereost oregano & rödlök.
Andra pizzan (min pizza) innehöll: Tomatsås, skinka, mozzarella, parmesanost, gruyeost, oregano, ananas & pesto.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback