Home alone - Part 2, Visiting dad at Thon Hotel EU

Inside Thon hotel
 
Som tur hittade jag och John till hotellet även fast det var lite knepigt i början. Vädret var inte direkt så behagligt vid den här årstiden då det är blåsigt och regnigt. När vi kom in i Thon Hotel EU var det första intrycket att det var modernt och väldigt grönt - Green room var min första tanke faktiskt, haha.
 
Men ja, egentligen var det roligare att träffa pappa än att se det nybyggda hotellet. :)
 
 
 
 
 
Som jag sa tidigare så var det egentligen inga större problem med att ta sig till Bryssel. Vårat problem kom istället när vi var påväg hem.
Ungefär när vi hade kommit halvvägs med spårvagnen slutade den helt plötsligt att fungera. Klockan var ungefär 22.00, det var mörkt och det hade börjat snöa utanför. Chaffören försökte "starta om" vagnen genom att slå av den för att sedan slå på den igen. Om ni bara visste hur tyst det blev där inne när han slog av den.. vi var 4 st totalt inkl. chaffören och jag trodde där ett tag att jag var med i en skräckfilm. Vi kunde inte heller gå hem eftersom det är en lång väg genom den mörka skogen som inte är så säkert att gå mitt i natten. 
 
Som tur var kom det män som visste hur man kunde fixa det och vi fick därefter också byta spårvagn så vi tillslut fick komma hem. När vi kom på den nya spårvagnen blev jag och John väldigt fnissiga eftersom vi var så nervösa över vad som pågick. "If life was easy, where would all the adventures be?"
 
 
 
"Defrosted snow" - Walking home in a mild snowstorm is not fun..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback