Nothing to write

Hej på er!
 
Jag har haft lite problem med internet det senaste dygnet och även lite idétorka. Saken är den också att jag har ingenting för mig på dagarna när jag inte går skolan och min nästa kurs kommer inte att börja fören 11 februari. Så dagarna är som likadana varje dag - inget nytt händer.
 
Vad jag har försökt att börja göra är att gå ut och promenera mellan 30-60 min per dag. Inte egentligen för att gå ner i vikt, utan för att få igång min blodcirkulation och så att jag blir lite piggare. Jag läste på tappahar.se (angående om håravfall) att det kan vara bra att gå ut och röra på sig varje dag så att blodcirkulationen kommer igång (och även massera hårbotten lite då och då). Annars kan det hända att hårsäckarna svälter ihäl.
 
It's cold and foggy here now in Belgium.
Om denna metod fungerar eller inte är väl upp till mig att bevisa. Varför inte fortsätta testa på nya metoder tills jag har hittat något som fungerar? Tror ändå att det gör mig gott att dagligen gå på en promenad. Länge har jag inte haft motivationen, men det kanske är först nu den kommer? We will see..
 

Kommentarer
Marielle säger:

Det låter klokt att prova börja med en daglig promenad, jag tror att det gör mycket för både kropp och själ. :) En annan sak som jag har fått lära mig är att inte ha för höga krav på sig själv, att jag MÅSTE gå minst en timme varje dag. Då är det lättare att det inte blir alls. För hellre ta sig ut på en liten promenad varje dag än ingen promenad alls. :) Och de dagar man kanske känner sig lite extra pigg och positiv kan man passa på att gå en lite längre promenad. :) Det försöker jag själv köra på just nu!

Kram!

Svar: jag håller med dig helt och hållet! jag försöker verkligen inte ha några krav alls utan försöker hellre berömma mig själv att jag överhuvudtaget gick ut på en promenad. sen försöker jag variera var jag går också, inte samma runda hela tiden ^^ jag hoppas bara att jag tar mig ut ungefär varje dag, det återstår att se!tack för dina tips och jag hoppas att det går bra för dig också med dina promenader!

kram!
Rebecca Nyman

2013-01-26 | 13:02:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback