Hair

När man är ledig som jag är nu så blir jag ofta uttråkad. Vid den tidpunkten blir det att jag googlar på olika sidor bara för att hitta något intressant som kan roa mig för en liten stund.
Ofta blir det att jag hamnar på kategorin "Hår", nu när jag har ett sånt problem med att få det må bra och växa ut till den längd jag vill ha det. Jag vet inte hur många metoder jag har provat med olika schampon, hur ofta man ska duscha, oljor & treatment, vad man ska äta... ja, listan kan göras lång.
 
Nu den senaste tiden har jag haft problem med håravfall. Speciellt när jag har använt hårinpackningar? Förstår inte riktigt vad det beror på vad det kan vara. Är det något i inpackningen som gör att jag tappar hår? Eller är jag bara är i den perioden då man tappar extra mycket hår?
Det sägs att var sjunde år brukar man säga att man tappar lite mer än vanligt. Så för dig som undrar, dela din ålder i 7. Är du i närheten av 7:ans gångertabell kan det hända du är i den perioden.
 
My natural haircolour before dying it.
 
Just nu prövar jag att använda ett paraben-fritt schampo. Parabener är det som gör att det löddrar när du tvättar håret och tar bort oljor och andra rester av dina stylingprodukter.
Problemet är om du redan har torrt hår och det är eventuellt skadat är att sulfterna går in i hårets sprickor och torkar ut det ännu mer. I vissa fall kan sulfater även stå för håravfall och hormonella störningar.
 
Kom ihåg bara att det är olika från person till person om vilket schampo man behöver. Vissa klarar sig bra på de schampon som finns på ICA och har hur friskt hår som helst. Andra gör inte det och behöver köpa mer kvalité schampo för att hålla håret friskt. Jag själv har tunt men mycket hår som är vågigt/lockigt, med andra ord behöver mitt hår mycket fukt.
 
 Är du osäker på vilken hårtyp du är och hur du ska gå till väga med att behandla det? Klicka här!
 
My hair after dying it.
 
Tänkte bara avsluta med att säga att jag är glad på ett sätt att frisören klippte av så pass mycket av mitt hår så att hela håret blir ungefär jämnlångt. Mina hårtoppar är fortfarande väldigt friska och håret känns också tjockare. Så kanske inom ett år har jag det så långt jag vill ha det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback