Baking

Hey!
 
Ja, nu har jag faktiskt gjort ett försök angående Brésilienne tårtan! Både mamma har frågat om receptet och Johns mamma ville att jag skulle göra den eftersom hon hade köpt hem ingredienserna. Dock vet jag inte riktigt om det var jag eller hon som gjorde den, jag fick mest titta på bara, haha.
 
 
Resultatet av tårtan blev väl sådär; den blev inte lika söt och god som den egentligen är. Jag tror att det kan ha att göra att jag inte gjorde allting från grunden och att ingredienserna var inte riktigt var rätt.
Vad som är intressant med folk här är att de tror att de har gjort något från grunden när de redan har använt färdig pajdeg, grädde, fylling, etc. Tänk vilka olika världar vi lever i.. svenskar brukar ju generellt inte ha så mycket fritid men gör ändå det mesta från grunden!
 
Jag har i varje fall tänkt göra ett nytt försök med den här "bakelsen", fast från grunden. Om det blir ett lyckat resultat tänker jag lägga upp receptet på bloggen!
Kan knappt vänta tills jag får lägga upp fler recept på maträtter och efterrätter som jag har provat!
 

Kommentarer
faster säger:

Mmmums det ser gott ut. Ser fram emot receptet Kram

Svar: om mitt andra försök blir godare så mommer jag det :) men tack för komplimangen!
Rebecca Nyman

2013-01-21 | 19:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback