Olympus tough TG-2

Hej på er!
 
Jag har ett problem och jag skulle gärna behöva ert råd om hur jag ska göra. Så skriv en kommentar om du har en åsikt eller så, skulle hjälpa mitt beslut avsevärt!
 
Okej så här är det: Om ca 3 veckor kommer jag att åka med familjen till Mexico och jag skulle vilja dokumentera hela resan med att fota en hel del. Så troligtvis kommer det bli en mycket bad och kanske eventuellt dykning också. Just därför skulle jag vilja införskaffa en digital "undervattenskamera". 
 
Jag har hittat en bra kamera som tar bra bilder, har bra prestanda, stöttålig, vädertålig, m.m. Om jag köper den i Belgien kan jag få den för lite över 3 000 kr.
 
(För mer information om kameran kan ni klicka här)
 
 
 
 
Frågan är:
- Är värt att köpa en kamera för så mycket pengar om den inte blir så ofta använd när jag ändå har en systemkamera?
Fast om jag köper den kan jag få fina bilder under vattnet, ta microbilder, m.m.
 
- Eller är det bättre att jag köper bara en engångskamera?
 

Kommentarer
Anonym säger:

Hej!
gå in på www.reseguiden.se
tryck på forum / diskusioner
sökord: undervattenskamera
Läs och begrunda!
ma

Svar: tack för tipset, men det svarade inte riktigt på min fråga om jag ska köpa en eller inte :/
Rebecca Nyman

2013-02-28 | 12:33:43
Tess säger:

Fast det står att Olympus kameran läckte och inte gav bra bilder.. Vill du ändå köpa? Men sen sa någon annan att den gav bra bilder.. Så jag vet inte. Kram!

Svar: jag läste också det någonstans. så ja, en undervattenskamera blir det inte nu i alla fall. men senare i livet när kamerorna har förbättras, DÅ händer det! ;)
Rebecca Nyman

2013-03-01 | 08:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback