Standstill

Vilken helg det har varit. Det har hänt både det ena och det andra som är mindre roligt. Därför har energin för att blogga inte funnits där. Så vad jag måste göra nu är att jag måste samla ihop mig och försöka igen.
 
Ungefär som svanen på denna bild känner jag mig just nu. Jag har viljan att vilja komma iväg ("med att flaxa med vingarna"), men på något vis räcker det inte. Jag måste lära mig att springa på vattnet och flyga samtidigt, precis som svanarna, för att komma mig någonstans på min resa.
(Vad jag försöker säga med detta är att det är jobbigt när man varken har ekonomin eller språket när man bor här. Det är svårt att ta sig någonstans med det - söka jobb, kurser, prata med människor och annat. Vilket gör mig lätt rastlös.)
 
 
Är inte förtjust i tröga starter, jag tycker att jag har dem lite för ofta. (Uppdaterar mer sen idag. Kände att detta inlägg var lite för tråkigt att läsa ;)
 
Meow meow :3
/ Rebecca
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback