Dutch is hard

Grammatik, det är nog det tråkigaste man kan lära sig men samtidigt det viktigaste som man behöver veta. Svenska kan jag nästan tycka är nog svårt, ibland vet jag knappt vad ett substantiv eller ett verb är..
När det kommer till holländska är det ibland väldigt krångligt. Vissa gånger finns det ingen direkt "lag" på när vissa ord ska användas. T.ex - De tafel (Bordet) Het Meisje (Flickan). "De" och "Het" är bara något man måste lära sig. Samma sak i svenskan med t.ex ett och en (Ett bord, en stol)
 
Just nu försöker jag lära jag mig "Geen" och "Niet" (="inga" ioch "inte"). Meeeeeen, det är en annan historia! ;) Undrar just om ni kunde förstå vad jag försökte förklara innan?
 
 
Meow meow :3
/ Rebecca

Kommentarer
Marielle säger:

Oj vad svårt att lära sig ett helt nytt språk med grammatik och allt! Men samtidigt roligt, tycker iaf jag som gillar språk! :)

Svar: ibland är det knepigt, vet inte hur många gånger jag har "skämt" ut mig i klassen med att säga saker fel ^^ dock som du säger, är det roligt :) det kommer bli sååå mycket lättare att leva i samhället med att förstå saker.
Rebecca Nyman

2012-10-18 | 11:43:14
Bloggadress: http://finurligt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback