Alot of thoughts (= text)

Hallå där.
 
Det är varmt idag, lite kvalmigt kan man säga. Funderar på att gå ut eftersom vissa säger att det är den sista dagen då det kommer att vara varmt. Vi kanske också får snö snart, när de kalla vindarna från norr kommer ner hit? Kanske blir det så att jag måste ta bussen istället för att cykla till skolan om det nu blir frost och halt? Gjorde mitt första skriv-prov idag. Hoppas verkligen att det gick bra, kommer nämligen att få reda på det på torsdag.
 
Jag måste få säga att jag saknar mina nära och kära hemma i Sverige. Det är så tomt här, så fruktansvärt tomt. Ibland får det en att känna sig som att man är den enda som inte har något roligt att berätta om vad man har gjort under dagen. I varje fall inget som är intressant..
 
Jag vill vara stark och klara igenom ett år här i Bryssel, precis som jag hade tänkt, men ibland orkar jag inte och tårar bara rinner ner. Jag vill verkligen inte ge upp, jag vet bara inte hur jag ska göra för att klara av det. Jag menar, på något vis klarade jag av det förra året i Landskrona.. jag blev t.o.m dumpad av mitt ex som är ännu värre än hur det är nu.
 
 
Här är en bild som jag har suttit och lekt lite i Photoshop CS6. Har nyligen börjat pillrat lite i programmet, och känner att det är sjukt roligt! Måste skaffa Photoshop "på riktigt" (har bara en trial just nu), och även nya objektiv och stativ till kameran så man kan börja ta lite fler roliga bilder.
 
Meow meow :3
/ Rebecca

Kommentarer
Marielle säger:

Jag förstår dig, för jag har känt något liknande i sommar...
Jag gick in med inställningen att det skulle vara skönt och roligt att flytta hemifrån, och att jag skulle klara mig bra själv.
Det har varit mycket svårare än vad jag ville tro och erkänna för mig själv. Jag har känt mig så fruktansvärt ensam i sommar, utan några vänner att umgås med här i Piteå. Det är svårt att träffa nya människor, men jag kände det mer som att jag var misslyckad och konstig och ensammast i världen för att jag inte hade några vänner.
Ändå har jag ju min familj i bakgrunden och jag förstår språket, så jag kan bara föreställa mig hur du känner nu...

Men ibland måste man nog, fast det kan vara otroligt svårt, fokusera på det positiva istället för det negativa även när det går tungt. "Stop thinking about what could go wrong, and start thinking about what could go right."
Tänk, du har faktiskt tagit steget till att flytta till ett annat land. Bara det är ju stort! Det tror jag inte att jag skulle våga faktiskt. Många pratar om och drömmer om att flytta utomlands, men inte lika många är det som faktiskt gör det. Det är ganska långt mellan att drömma och att utföra något. Du är så himla modig!
Och du har ju börjat studera för att lära dig språket. Det betyder ju också att du har tagit ett initiativ till att försöka förbättra din livssituation. Det är väldigt bra gjort! Och tänk sen när du har lärt dig grunden i språket, bara det kommer ju att underlätta för dig när du kan förstå vad som sägs omkring dig och kommunicera med andra på ett annat sätt. Sen så är det ju alltid häftigt att lära sig ett nytt språk!

Det tar tid att bygga upp ett liv, med rutiner och trygghet och allt som kommer till. Men jag tror på dig, du kommer att fixa det här! Du är också starkare än vad du själv tror.

Många kramar från din vän i kalla Sverige!

Svar: alltså jag var helt mållös när du skrev detta meddelande. det gjorde mig så sjukt glad att jag knappt visste vad jag skulle skriva tillbaka. du har ingen aning om hur gullig du är som skriver ett lååååång kommentar för att göra min dag strålande igen.
jag kan inte mer än bara tacka dig <3 tack för att du är en sån underbar vän!
Rebecca Nyman

2012-10-24 | 20:30:53
Bloggadress: http://finurligt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback