That moment you know almost no one will understand

Hey there.
 
Jag tänkte egentligen lägga upp ett Quote för att jag kände för det idag, men när jag bläddrade igenom min quote-lista i min mobil upptäckte jag hur många jag känner stämmer in på mig just nu (så jag visste inte vilken jag skulle välja). Många handlar om drömmar, att hålla ut, vara unik osv, och jag tror att det beror på snacket vi hade igår med grannen..
Ni som är nyfikna på att veta om hur det gick så kan jag säga att det var inte alls som jag hade förväntat mig. Under en timmes pratande så försökte vi båda att övertyga varandra att om våra egna åsikter. Med andra ord försökte hon övertyga mig med att jag skulle åka hem och skaffa ett jobb där så jag kunde vara ekonomiskt beredd för att bo här och även använda min hjärna istället för mitt hjärta. Jag ville tyvärr inte hålla med. Varje val jag har gjort med mitt hjärta har ALLTID varit rätt. Det må vara svårt, krävande och utmanande, men med min envishet kommer jag att klara det.
 
Det är jobbigt när man inte har många människor som kan förstå och respektera en på grund av de val man gör. Något man själv vet djupt inombords att det är den rätta vägen för en själv. Jag menar det handlar inte om att man ignorerar att man lever i en "verklig värld" (med att man måste ha en plan i livet med jobb, studier, pengar, boende osv), det handlar om val man gör som kommer kännas bäst för en själv i slutändan (som jag beskrev tidigare).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback