Day 23

 
 
En person och ett djur jag vill byta liv med för en dag och varför
 
En person - Vara barn igen i typ 8 års åldern.
 
Jag minns när jag var barn så tänkte jag inte speciellt mycket på det komplicerade i livet. Inga direkta anvar hade jag heller utan dagarna bestod det mesta av lek eller annan kreativitet så att man blev aldrig uttråkad.
 
Ett djur - En katt på landet.
 
Vissa gånger kan jag vara avundsjuk på Hubbe eftersom de enda han gör på dagarna är äter, sover, jagar/leker och blir ompysslad. Han lever livet för fullt utan att bry sig om vardagliga problem vi människor ständigt möter.
 
Sammanfattning:
 
I livet kommer det dom stunder då man vill bara stanna upp för att andas ut en stund. Listan över vad som behöver göras blir för lång och tiden blir för kort. Jag kan inte förstå att jag är i den situationen just nu pga om hur min situation såg ut för någon månad sen.
Tänk att det aldrig går att vara riktigt nöjd. Har man en sak vill man göra ha någon annan också. Jag antar att det bara gäller att se det positiva i livet och vara tacksam för det man har, för förr eller senare kommer vi någon dag att längta tillbaka om vad vi hade eller om hur det var förut.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback