Day 21

 
 
En låt som får mig att minnas
 
Kan ni förstå att den här låten kom ut våren/sommaren 2010? Det är hela två år sen min stora resa började och även fick mig att växa som mest.
 
Tidigare idag satt jag och pratade med en gammal vän om hur det var när vi pratade och skrattade som mest under 2010. Jag kan själv känna om hur mycket jag saknar den tiden ibland med äventyren i Belgien, spelandet av Left4Dead (zombiespel) och konversationer med annat folk. Hmm, what a lovely time..
 
Låten ovanför får mig att minnas den sommaren jag for ensam till ett annat land för att träffa min dåvarande pojkvän för att se VM i fotboll. Det var en härlig månad då jag själv fick tvingas att prata engelska och även lära mig en annan kultur.
Nu i efterhand kan jag se de bra stunderna jag hade utav det även fast jag vet djupt inombords att det var inte lätt många gånger. Men jag skulle ändå vilja säga att tack vare den tiden så led den mig till den plats jag är idag - en underbar pojkvän, bättre självförtroende, fler äkta vänner och även bättre engelska.
 
Intressant det där med efter några år så kan man blicka tillbaka och bara se de goda sidorna istället för de dåliga. För under den tiden var det hemskt och man vill inget hellre än att tiden ska försvinna bort ur ens liv. Kanske minns vi dom eftersom det var de små ljusa stunderna i livet från de mörka och jobbiga dagarna? 
 

Kommentarer
Jul-Lööveer aka. Linnea säger:

Vilket telefonnummer har du? Det svenska eller belgiska? :3

Svar: jag har det belgiska just nu. tänkte inte på att det var bättre att ta med det svenska numret.. :(
Rebecca Nyman

2012-12-21 | 16:27:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback